حسابرس ارشد مالیاتی

شرح مسئولیت حسابرس ارشد مالیاتی

حسابرس مالیاتی وظیفه بررسی، تجزیه و تحلیل اسناد مالیاتی و سوابق مالی افراد، شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها را بر عهده دارند. شرح شغل آنها مستلزم اطمینان از مطابقت اسناد و سوابق با قوانین و مقررات قانونی است.

همچنین در این نوع حسابرسی مالی، حسابرس ارشد مالیاتی در مورد مسائل مربوط به مالیات مشاوره می دهند و به ارائه اظهارنامه مالیاتی کمک می کنند. عمدتاً آنها توسط دولت ها و شرکت های مالیاتی خصوصی برای بررسی مشاغل و افراد مختلف مشغول به کار هستند.

نقش حسابرس ارشد مالیاتی شامل استفاده از اصول حسابداری برای ارزیابی سوابق مالی افراد، شرکت ها و سازمان ها است. معمولا آنها به یک مدیر گزارش می دهند؛ اما مستقل کار می کنند.

آنها با اطمینان از اینکه دولت هنگام ارزیابی میزان مالیات قابل پرداخت به دولت توسط افراد، سازمان ها و شرکت ها کوتاهی نمی کند، افراد را در برابر تقلب راهنمایی می کنند.

شرح مسئولیت حسابرس ارشد مالیاتی

حسابرسان ارشد مالیاتی وظایف مختلفی را برای اطمینان از رعایت کامل قوانین و مقررات قانونی در مورد مالیات توسط افراد و شرکت ها انجام می‌دهند.

وظایف حسابرسان ارشد شامل طیف وسیعی از مسئولیت ها و وظایف مربوط به سوابق مالی است. این موارد شامل حصول اطمینان از ایجاد، بایگانی و گزارش بر اساس استانداردها و قوانین فعلی صنعت است. احتمال دارد حسابرس ارشد مالیاتی روی روش‌های حسابرسی سوابق مالی مصرف‌کنندگان فردی کار کنند تا اطمینان حاصل شود که گزارش درآمد و سایر حوزه‌های مالی آنها عاری از خطا و همسو با قوانین سازمان امور مالیاتی کشور است.

همچنین آنها به صورت داخلی روی صورت های مالی و سایر اسناد تجاری و مالی شرکت و سازمان ها کار می کنند.

برای آگاهی بیشتر این مقاله صرفه جویی مالیاتی پیشنهاد می شود.

مشاوره مالیاتی

وظایف حسابرس ارشد مالیاتی

  • نگهداری اسناد و سایر اطلاعات حساس مالی
  • شناسایی حوزه ای از تقلب یا احتمال گزارشگری مالی متقلبانه و سایر فعالیت ها
  • شناسایی هرگونه سوءمدیریت سرمایه یا هزینه های بیهوده و ارائه پیشنهادها برای بهبود کارایی مخارج
  • بررسی و محاسبه سطح مالیات های بدهی سازمان و تسهیل پرداخت به موقع این مبالغ
  • حفظ سوابق مالی شرکت و نظارت بر سازماندهی این اسناد

انواع حسابرسی مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی

آنچه مالیات دهندگان با آن مواجه می شوند بستگی به اطلاعات اظهارنامه مالیاتی جمع آوری شده توسط خدمات درآمد داخلی دارد.

حسابرسی مالیاتی مکاتبات: اگر سازمان امور مالیاتی برای شرکت نامه ای برای درخواست اسناد یا مدارک ارسال کند، پرونده شرکت دارای بازرسی مالیاتی مکاتباتی است.

ممکن است کمیسیون این اطلاعات ضروری را برای تأیید اطلاعات اظهارنامه مالیاتی شما درخواست کند. هزینه‌های کارمند و جابه جایی، هزینه های مالی و خسارات جانی برای شفاف‌سازی بخشی از اظهارنامه مالیاتی شرکت در حسابرسی مکاتباتی درخواست کند.

حسابرسی دفتری: این نوع حسابرسی مالیاتی به کمیسیونی اشاره دارد که درخواست جلسه حضوری برای شفاف سازی اطلاعات مالیاتی شما را می دهد. در این صورت، در صورت داشتن پرونده پیچیده، باید پس از دریافت اظهارنامه به اداره امور مالیاتی مراجعه کنید.

بنابراین اگر اطلاعات ارسالی شما دارای چند نقص باشد که حسابرس نتواند آنها را برطرف کند، اظهارنامه را دریافت خواهید کرد. اکثر مالیات دهندگانی که به عنوان یک تجارت مالکیت فعالیت می کنند، این نامه را به دلیل معاملات غیر معمول در حال انجام دریافت می کنند و کمیسیون نیاز به توضیح دارد.

حسابرسی میدانی: برای یک جلسه حضوری در ممیزی میدانی با یک حسابرس ارشد مالیاتی مشورت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که در صورت دریافت نامه ممیزی میدانی از کمیسیون، با یک مشاور مالیاتی تماس بگیرید و از مشاوره آن برای راهنمایی بیشتر استفاده کنید. در صورت انتخاب، ممیزی می تواند به دفتر مشاور مالیاتی شما مراجعه کند تا در مورد جزییات اظهارنامه مالیاتی شما پاسخگو باشد.

برای آگاهی بیشتر این مقاله اظهارنامه مالیاتی و انواع آن پیشنهاد می شود.

حسابداری

بررسی حسابرسی مالیاتی و حسابرسی امور مالیاتی

1-  ارزیابی

بررسی امور مالیاتی  توسط ممیز شامل ارزیابی اطلاعات یک شرکت یا یک فرد در امور مالی است. ولی حسابرس امور مالیاتی بر اطلاعات مالی اسناد مورد نیاز برای تأیید اطلاعات مربوط به اظهارنامه مالیاتی متمرکز است. علاوه بر این، بررسی امور مالیاتی توسط ممیز تحت استانداردهای تعهدات صورت می گیرد.

حسابرسی برای شرکت های دولتی تابع هیئت نظارت بر حسابداری شرکت های دولتی و بیانیه استانداردهای حسابرسی برای شرکت های خصوصی است؛ ولی سازمان امور مالیاتی به دلایل مختلف اظهارنامه مالیات دهندگان را بررسی می کند.

همچنین ممیز، برای کمیسیون اطلاعات را با هم مقایسه می کند، آنها را به صورت تصادفی بررسی می کند، یا از طریق یک سیستم عملکرد متمایز می گذرد تا مشخص کند که کدام مالیات دهندگان را باید حسابرسی کند.

سیستم تفکیک کننده روش کامپیوتری خدمات درآمد داخلی برای امتیازدهی اظهارنامه مالیاتی برای افراد است.

اگر در مدارک شما علامت قرمز وجود داشته باشد، کمیسیون ممکن است در طول بازدید شرکت را مورد بررسی قرار دهد. کمیسیون در یک زمان مشخص فرصت دارد تا در مورد تعداد اشتباهات اسناد شما تصمیم گیری کند.

2- مجازات

فرایند حسابرسی برای مالیات دهندگان منجر به عدم توافق یا توافق با خدمات درآمد داخلی می شود. اگر در اسناد شرکت مفاهیم منفی وجود نداشته باشد، سازمان امور مالیاتی ارزیابی ممیز را تایید می کند؛ اما اگر مغایرتی وجود داشته باشد، کمیسیون به شرکت اجازه می دهد، بدهی را از طریق توافق متقابل پرداخت کنید.

ممکن است در یک پرونده مالیاتی، جریمه هایی بر اساس پرداخت نکردن مالیات ایجاد شود. همچنین احتمال دارد پس از بررسی، مالیات دهندگان با جریمه های شدید مانند ممنوع خروج بودن مواجه شوند.

برای آگاهی بیشتر این مقاله چگونگی ارائه گزارش حسابرسی پیشنهاد می شود.

حسابرس مالیاتی

خدمات حسابداری و مالیاتی

شرکت حسابداری نیکان حسابرس، با چند سال سابقه در سازمان امور مالیاتی و با استفاده از نیروی متخصص و باتجربه در زمینه حسابداری، تمام خدمات حسابداری و مالیاتی شرکت‌ها، مالیات حقیقی، حسابداری مالیاتی، لایحه مالیات و صرفه جویی مالیاتی را برای شما انجام می‌دهد.

تیم متخصص نیکان حسابرس، با مشاوره رایگان شما را در راستای افزایش آگاهی از امور مالیاتی راهنمایی می‌کنند تا از پرداخت جریمه‌های مالیاتی شما جلوگیری کنند.

نوشته پیشین
معافیت مالیاتی چیست؟
نوشته بعدی
اصلاح مالیاتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید