کاهش مالیات شرکت

کاهش مالیات شرکت با نیکان حسابرس

در حال حاضر دولت ها برای تامین بودجه از تولیدی ها، شرکت ها و بسیاری از جاهای دیگر مالیات دریافت می کنند که این کار برای تامین بخشی از هزینه ها صورت می گیرد. شرکت ها نیز برای کاهش مالیات، اقدامات مختلفی را انجام می دهند که شامل معافیت مالیاتی می شوند.

در این مطلب قصد داریم در مورد کاهش مالیات و روش هایی که برای این کار انجام می شود را مورد بررسی قرار دهیم.و همچنین می توانید برای اطلاع از تخفیفات و بخشودگی های مالیاتی با شرکت نیکان حسابرس در تماس باشید.

کاهش مالیات

منظور همان کاهش نرخ مالیاتی می باشد که باعث می شود درآمد دولت کاهش و درآمد افراد نیز افزایش یابد. برای پایین آوردن نرخ مالیات به هیچ گونه تخلفی نیاز ندارید و با رعایت موارد زیر می توانید از معافیت مالیاتی استفاده کنید.

  • ارائه اطلاعات مالی به طور شفاف
  • ارائه به موقع اظهار نامه مالیاتی
  • پرداخت به موقع مالیات
کاهش مالیات - بخشودگی مالیاتی

مالیات های مختلف و روش های کاهش آن ها

قبل از این که روش های کاهش مالیات را بدانید، باید انواع مختلف مالیات را بشناسید و بدانید برای پرداخت مالیات کمتر چه کارهایی باید انجام بدهید. درمورد انواع مالیات و روش هایی که برای پرداخت کمتر آن ها وجود دارد خواهیم پرداخت.

کاهش مالیات های پرداختی

یکی از روش هایی که برای کاهش مالیات های پرداختی کسب و کارها مناسب می باشد، ارائه اظهار نامه مالیاتی در موئد مقرر می باشد.به همین علت بخشودگی و معافیت و در ادامه پرداخت مالیات کمتر صورت می گیرد.

پیشنهاد میکنیم که مقاله ی روبرو را هم مطالعه کنید : حسابداری مالیاتی چیست؟

کسر مالیات های تولید

باتوجه به مصوبه ی مجلس شورای اسلامی، مشمولین مالیات واحدهای تولیدی و اصناف از معافیت مالی برخوردار می باشند.

کاهش مالیات های شرکت ها

به منظور این کار و برای جلوگیری از تعدیل نیروی کار و همچنین تعطیلی واحدهای تولیدی، نرخ مالیات از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.

تخفیف مالیات های اشخاص حقوقی

بر اساس ماده 105 قانون مالیات های مستقیم، اگر هر شخص حقوقی که بدهی سال گذشته را پرداخت نماید و اظهارنامه مالیاتی سال جاری را به موقع ارائه دهد از 1 تا 5 درصد کاهش در پرداخت مالیات و نیز تا مدت 10 سال شامل معافیت مالیاتی خواهد شد.

کاهش نرخ مالیات بر درآمدها

در قانون مالیاتی جدید، به سه دهه از 15 تا 25 درصد کاهش مالیاتی در نظر گرفته شده است و اشخاص حقیقی که درآمدهای پایین تر از 50 میلیون و یا بین 50 تا 100 میلیون تومان و بالاتر از 100 میلیون تومان به ترتیب 15، 20 و 25 درصد خواهند بود.

کاهش نرخ مالیات عملکرد

در حمایت از مشاغل آسیب دیده به دلیل کرونا، مشاغلی که درآمد آن ها زیر صد میلیون تومان می باشد معاف از مالیات قانونی و شامل بخشودگی 5 درصد شده اند.

پیشنهاد میکنیم که مقاله ی روبرو را هم مطالعه کنید : تهیه صورت های مالی در سال 1401

کاهش مالیات - نرخ مالیات

مزایای کاهش مالیاتی

این امر یکی از اصلی ترین مزیت هایی می باشد که برای جلوگیری از فرار مالیاتی و مشکلات دیگر صورت گرفته است. می توانیم این مزیت ها را در دو دیدگاه اصلی بیان کنیم که به شرح زیر می باشد:

  • این کار سبب جلوگیری از خود اظهاری های خلاف واقعیت شده و درآمد دولت نیز افزایش پیدا می کند.
  • و دیگر مزیت پایین بودن نرخ مالیات، خشنودی، رضایت و پرداخت به موقع مالیات از طرف مودیان شده است.

نحوه کاهش مالیات

با ارائه راهکار هایی می توانید نرخ مالیات خود را پایین بیاورید که عبارتند از:

  • پیگیری قوانین مرتبط با معافیت های مالیاتی

ممکن است هر ساله نرخ مالیات ها با نوساناتی همراه شود و برخی از مشاغل نیز از معافیت مالیاتی برخوردار شوند. برای اطلاع از نرخ و معافیت ها، قوانین مربوط به معافیت های مالیاتی را پیگیری نمایید.

  • ارائه اسناد و مدارک مربوط به دارایی های قابل استهلاک

ابزارها و ماشین آلات اقلامی هستند که در طول زمان دچار استهلاک شده و ارزش آن ها کاهش یابد. با ارائه مدارک به روز و درست می توانید از تخفیف های مالیاتی قبل از پرداخت آن ها بهره مند شوید.

  • کمک رسانی به مراکز و موسسات خیریه برای محاسبه مالیات کم تر

این روش یکی از عوامل موثر در تخفیف های مالیاتی به حساب می آید که برای این کار لازم است تمام مدارک این مراکز را نگهداری و در زمان مناسب ارائه بدهید.

  • استفاده از خانه شخصی به عنوان دفتر محل کار برای پرداخت مالیات کم تر

با این کار شما در هزینه های برق، گاز، آب و بسیاری هزینه های دیگر صرفه جویی می کنید و این هزینه ها را به عنوان هزینه دفتر کار معرفی کرده و از کاهش مالیاتی بهره مند می شوید.

  • بهره گیری از معافیت های مالیاتی در زمان مناسب

جهت بهره مندی از معافیت های مالیاتی می توانید از شرکت های حسابداری و حسابرسی کمک بخواهید.

  • نگهداری فاکتورهای مربوط به هزینه برای پرداخت مالیات کمتر

هزینه هایی که اندک هستند مانند هزینه های پذیرایی و پارکینگ در تعیین مالیات موثر می باشند که می توانید با نگهداری فاکتورها ،آن ها را برای کاهش مالیات ارائه دهید.

مشاوره مالیاتی با شرکت حسابداری نیکان حسابرس

پیشبرد امور مالیاتی نیازمند مهارت و تخصص بالایی است و باید به صورت دقیق و منسجم انجام شود. زیرا در صورت وجود خطا در محاسبات و ارائه نکردن به موقع مدارک.و مستندات به سازمان امور مالیاتی ممکن است.با جریمه های سنگینی مواجه شوید.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به دنبال یک مشاوره مالیاتی با تجربه باشید تا با خیالی آسوده امور حسابداری شرکت تان را به او بسپارید.

شرکت نیکان حسابرس ، با سابقه درخشان چند ساله مفتخر است شما را در زمینه های حسابداری مالیاتی، ارائه اظهارنامه مالیاتی، مالیات شرکت ها، مالیات بر ارزش افزوده و غیره کمک و راهنمایی کند.

منبع: ویکی پدیا

نوشته پیشین
مالیات بر تراکنش های بانکی
نوشته بعدی
تهیه صورت های مالی در سال 1401

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید