معافیت مالیاتی شرکت دانش بنیان

همه چیز در مورد معافیت مالیاتی شرکت دانش بنیان

معافیت مالیاتی شرکت دانش بنیان در این مقاله بررسی شده است ، در ادامه با ما همراه باشید.

علاوه بر شرکت هایی که در قانون تجارت تعریف شده اند دسته ای دیگر از شرکت ها نیز وجود دارند که با نام شرکت های دانش بنیان شناخته می شوند. امروزه فرآیند ثبت شرکت های دانش بنیان نیز متفاوت تر از سایر شرکت ها می باشد و از مزایای متفاوتی نیز برخوردار می باشند.

یکی از اصلی ترین مزیت های این شرکت ها معافیت مالیاتی می باشد به این معنی که معافیت مالیاتی این شرکت ها از شرایط خاصی برخوردار می باشد که در این مقاله قصد داریم به این موارد بپردازیم.

منظور از شرکت دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان به این معنی می باشند که دارایی و اساس آن ها برپایه دانش و فناوری می باشد. از طرفی نیز می توان گفت فعالیت این نوع شرکت ها در راستای اختراع و نوآوری می باشد.

موضوع کلی شرکت های دانش بنیان را می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

  • تولید فناوری های به روز و برتر
  • تجاری سازی علم و دانش
  • تجاری سازی آورده های پژوهشی
  • افزایش درآمد اختصاصی واحدهای پژوهشی و دانشگاه ها

پیشنهاد میکنیم که مقاله ی روبرو را هم مطالعه کنید : انواع جرایم مالیاتی

معافیت مالیاتی

دسته بندی شرکت های دانش بنیان

این نوع شرکت ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند که به صورت کلی به شرح زیر می باشد:

شرکت هایی که اعضای هیئت علمی مالک آن می باشند و اگر سهام دانشگاه کم تر از 50 درصد باشد شرکت دانش بنیان خصوصی می باشد.

شرکت هایی که مالک آن ها دانشگاه می باشد و اگر سهام دانشگاه 50 درصد و یا بیش تر باشد آن شرکت دولتی می باشد.

منظور از حوزه مالیاتی

به جز تقسیم بندی که درباره انواع شرکت های دانش بنیان به آن پرداختیم، نوع دیگری از تقسیم بندی برای بررسی مالیات شرکت های دانش بنیان نیز وجود دارد. بر همین اساس این شرکت ها به دو سطح یک و دو و یا دسته های نوپا و تولیدی تقسیم می شوند.

اگر بخواهیم به تفاوت این دو سطح بپردازیم باید بگوییم که تفاوت در محصولات ارائه شده می باشد.

منظور از خدمات و کالاهای دانش بنیان سطح یک، محصولاتی می باشند که در حیطه فناوری های برتر و نیز با ارزش افزوده بالابا پیچیدگی های فنی بالا می باشد این در حالی است که دانش بنیان سطح دو پیچیدگی های فنی کم تری نسبت به سطح یک دارد.

معافیت مالیاتی شرکت دانش بنیان

همان طور که در بالا به آن اشاره شد معافیت مالیاتی شرکت دانش بنیان از مزیت های آن شرکت می باشد اما دارای شرایط خاصی می باشد. برای درک این شرایط می بایست این شرکت ها را به دو دسته تقسیم بندی کنیم به این معنی که معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری و خارج از آن با یکدیگر متفاوت می باشد.

از مهم ترین تسهیلاتی که در اختیار شرکت های دانش بنیان می باشد، معافیت از پرداخت مالیات، حقوق گمرکی، عوارض و سود بازرگانی به مدت 15 سال می باشد.

پیشنهاد میکنیم که مقاله ی روبرو را هم مطالعه کنید :  شرایط معافیت مالیاتی

شرکت دانش بنیان

شرایط معافیت مالیاتی شرکت های غیرمستقر پارک علم و فناوری

باتوجه به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، شرکت های دانش بنیان سطح یک از معافیت مالیاتی برخوردار می باشند. باید این نکته را به یاد داشته باشید که معافیت مالیاتی شرکت های داشن بنیان برای درآمدهای مشمول مالیات این شرکت ها می باشد.

معافیت مالیاتی شرکت های واقع در پارک علم و فناوری

این شرکت ها از مدیریت پارک مجوز های استقرار و فعالیت را دریافت می نمایند که از باتوجه به چگونگی اداره مناطق آزاد، معاف از مالیات می باشند. مدت زمانی که برای معافیت مالیاتی این نوع شرکت ها در نظر گرفته شده است 20 سال می باشد.

ارائه خدمات حسابداری مالیاتی به صورت دقیق و قانونی

امروزه اکثر شرکت ها و صاحبان مشاغل، با مشکلات مالیاتی روبرو هستند و گاهی بابت آن هزینه های سنگینی را متحمل می شوند. برای اینکه تمام امور مالیاتی شرکت یا سازمان خود را به صورت منظم مدیریت کنید، به یک حسابدار مالیاتی با تجربه و متخصص نیاز خواهید داشت.

شرکت حسابداری مالیاتی نیکان حسابرس، به عنوان وظیفه ذاتی خویش، تلاش بر این دارد تا هر گونه خدمات حسابداری ، تنظیم اظهارنامه مالیاتی ، اظهارنامه ارزش افزوده و غیره را با توجه به قانون مالیات کشور و در کمترین زمان ممکن به شما ارائه دهد.

منبع : ویکی پدیا

نوشته پیشین
حسابرسی بیمه تامین اجتماعی در کمترین زمان
نوشته بعدی
چه اشخاصی معاف از مالیات هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید