تنظیم لایحه مالیاتی

هدف از تنظیم لایحه مالیاتی چیست؟

تنظیم لایحه مالیاتی به شکلی است که طرفین دعوا می‎‌بایست آن را تنظیم کنند و به مقامات قضایی ارائه دهند. در واقع این نوشته دفاعیاتی می‌باشد که طرفین دعوا برای دفاع از خود به تحریر در می‌آورند. لایحه مالیاتی نیز به همین منظور تنظیم می‌شود. برای آشنایی با لایحه مالیاتی و روش تنظیم آن با نیکان حسابرس همراه باشید.

لایحه مالیاتی

در دعاوی مالیاتی، به منظور حاضر شدن در جلسه‌های حل اختلاف مالیاتی و همچنین مراجع اداری دیگر نیاز است لایحه مالیاتی خود را ارائه دهید. از طریق این لایحه قادر خواهید بود، از حق و حقوق خود دفاع کنید.

تنظیم لایحه مالیاتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد و بهترین ابزار برای دفاع از خود محسوب می‌شود. بعضی از اوقات مودی قادر نیست در زمان مشخصی که برای او تعیین شده است.

در دادگاه حضور یابد، در این شرایط لایحه دفاعیه بسیار کاربردی می‌باشد. زیرا با ثبت لایحه در دبیرخانه به هیات ارائه خواهد شد. در این شرایط مودی می‌تواند دفاعیات لازم را بدون حضور داشتن در دادگاه بیان کند. اعضای هیات این لایحه را می‌خوانند و متناسب با دفاعیات انجام شده رای خود را اعلام می‌نمایند.

کاربرد دیگر لایحه دفاعیه مالیاتی این است که پس از دفاع مودی به صورت شفاهی در دادگاه، اعضای هیات می‌توانند دوباره لایحه را بررسی کنند تا از رای که می‌خواهند صادر کنند مطمئن شوند.

هیات اختلاف مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های زیادی را در طول روز بر عهده دارد، بنابراین ممکن است صدور رای یک پرونده را به روزهای آتی محول کند. در این شرایط، خواندن مجدد لایحه دفاعی به منظور یادآوری دفاعیات برای صدور رای به هیات کمک خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، تحریر لایحه قانونی در صدور رای هیات تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. بنابراین تنظیم آن باید به درستی انجام گیرد و همه دفاعیات به درستی در آن ذکر شوند.

تنظیم لایحه مالیاتی

 لایحه مالیاتی چه تاثیری در کاهش مالیات دارد؟

 دانش و اطلاعات کم در زمینه مالیاتی، منجر به وضع مالیات‌های سنگین می‌شود. سهل انگاری برای انجام امور مالیاتی، عوابق بدی را برای کسب و کارها به دنبال دارد.

مودیان مالیاتی می‌بایست امور مالیاتی خود را در زمان مشخص به انجام برسانند و تا از جریمه‌ها جلوگیری کنند. اگر اداره امور مالیاتی برای مودیان مالیات سنگینی را وضع کند، مودیان می‌بایست از حقوق خود دفاع کنند.

برای این منظور، می‌بایست پیگیری‌ها و اقدامات لازم صورت بگیرد. این اقدامات شامل لایحه قانونی مورد نیاز می‌شود. لایحه مالیاتی باید تنظیم شوند و همراه با مدارک و اسناد به سازمان امور مالیاتی تسلیم شود. کاهش مالیاتی بستگی به مدارک، اسناد و لایحه مالیاتی دارد. بنابراین در تهیه و تنظیم این مدارک باید دقت کافی به خرج بدهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مسئولیت های مشاور مالیاتی را هم مطالعه نمایید.

رسیدگی به پرونده مالیاتی چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام امور مالیاتی ابتدا پرونده مالیاتی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر مودی و یا سازمان امور مالیاتی معترض باشند، شخص حقیقی و یا حقوقی می‌بایست در هیات‌های حل اختلاف حضور یابند و ار خود دفاع کنند.

پس از اینکه مودی در شورای حل اختلاف ار خود دفاع کرد، پرونده به هیات تجدید نظر منتقل می‌شود. در نهایت اگر مشکل حل نشد پرونده به شورای عالی مالیات فرستاده می‌شود.

اگر شورای عالی مالیات نیز نتواست رای قطعی را صادر کند، پرونده به دیوان عدالت اداری منتقل می‌شود. یکی از اصلی‌ترین نیازهای پرونده، تنظیم صحیح و درست لایحه مالیاتی می‌باشد. مودی می‌بایست تنظیم و تحریر این لایحه را اشراف کامل و دانش کافی انجام دهد.

چه زمانی تنظیم لایحه مالیاتی ضرورت می‌یابد؟  

اگر مودی مالیات خود را پرداخت نکند و یا پداخت خود را به تعویق بیاندازد، اخطاریه‌ای از جانب سازمان امور مالیاتی برای او ارسال میشود. این اخطاریه از مودی می‌خواهد به منظور پرداخت مالیات خود اقدام کند.

در صورت ناراضی بودن از برگه تشخیص مالیاتی ، مودی می‌تواند اعتراض خود با تنظیم لایحه مالیاتی را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.

تنظیم لایحه مالیاتی

تنظیم لایحه مالیاتی چگونه انجام می‌شود؟

در کلبه مراحل رسیدگی به پرونده مودی، از لایحه مالیاتی استفاده خواهد شد. این موضوع اهمیت تنظیم صحیح آن را ثابت می‌کند. نحوه تحریر لایحه قانونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

برای این منظور، نکاتی باید در نظر گرفته شوند. لایحه مالیاتی می‌بایست شفافیت لازم را داشته باشد و جزییات به صورت دقیق و کامل در آن ذکر شوند.

نکات قانونی حل و فصل اختلافات به طور کامل باید درون متن آورده شوند. این متن باید بر اساس اطلاعات و گزارشات برگ تشخیص مالیات نوشته شود و مطابق با قوانین و بخشنامه‌های مالیاتی باشد.

چگونه لایحه مالیاتی تنظیم کنیم که اثربخش باشد؟

از  گزارش رسیدگی برگ تشخیص از حوزه مالیاتی رونوشتی دریافت کنید، سپس اظهارنامه مالیاتی را با گزارش رسیدگی مطابقت دهید. انجام این کار سبب می‌شود متوجه شوبد اظهارنامه شما تا چه میزان با استانداردهای سازمان سازگاری دارد. سپس، اسناد و مدارکی که بر راستی دفاعیات شما حکم می‌کنند را آماده سازید.

لایه مالیاتی را با مختصرترین و بهترین شکل ممکن تنظیم کنید. لوایح طولانی و بلند برای هیات حل اختلاف جذاب نخواهند بود زیرا آن‌ها فرصت مطلالعه متن‌های طولانی را ندارند.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی تهیه صورت های مالی در سال 1401 را از دست ندهید.

لایحه مالیاتی در چه زمان‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

همانطو رکه گفته شد این لایحه به منظور دفاع از مودی تنظیم می‌شود و بهترین ابزار دفاع می‌باشد. با لایحه مالیاتی فرایند رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی تسریع پیدا می‌کند و تعداد بیشتری از پرونده‌ها در زمانی کمتر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

با در دست داشتن لایحه مالیاتی مودی قادر خواهد بود پس از پایان جلسه هیات حل اختلاف، درخواست بررسی مجدد پرونده را بدهد. همچنین اگر مودی نتوانست به صورت حضوری در جلسه هیات شرکت داشته باشد، لایحه دفاعیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به آن رای هیات حل اختلاف صادر می‌گردد.

تنظیم لایحه مالیاتی

تنظیم لایحه مالیاتی را نیکان حسابرس بسپارید

نیکان حسابرس شرکت حسابداری مالیاتی است و در زمینه امور مالیاتی خدمات متعددی را ارائه می‌دهد. با استفاده از خدمات نیکان حسابرس بدون نیاز به رفتن به سازمان امور مالیاتی، تمام حسابداری‌های مالیاتی شما به انجام می‌رسند.

یکی از خدمات نیکان حسابرس تنظیم لایحه مالیانی می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه هم اکنون با نیکان حسابرس تماس حاصل فرمایید.

نوشته پیشین
چرا همه کسب و کارها نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی دارند؟
نوشته بعدی
اهمیت حسابداری مالیاتی برای شرکت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید