سپر مالیاتی مشاغل کوچک

سپرهای مالیاتی برای مشاغل کوچک

مشاغل کوچک باید یاد بگیرند که با استفاده از سپرهای مالیاتی برای کاهش درآمد خالص، جریان نقدی خود را افزایش دهند.

در این مقاله نیکان حسابرس توضیح می دهد که چگونه مشاغل کوچک می توانند مالیات خود را کاهش دهند و مالیات کمتری مشمول حال آنها شود.

معیار موفقیت یک تجارت، جریان نقدی عملیاتی است. مشاغل کوچک می توانند قوانین حسابداری را رعایت کنند و درآمد خالص را هر چه که می خواهند روی کاغذ به دست آورند، اما نمی توانند پول نقد را به همان شیوه در امور مالی خود دستکاری کنند.

در همین راستا مشاغل کوچک می تواند استراتژی های خاصی را برای افزایش یا کاهش جریان نقدی خود اتخاذ کنند. یکی از راه های افزایش جریان نقدی استفاده از سپرهای مالیاتی برای کاهش درآمد خالصی است که در اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه می دهند و مالیات خود را کاهش می دهد.

در ادامه سپر مالیاتی و اینکه چطور می توان با استفاده از راهکارهای آن موجب کاهش مالیات مشاغل کوچک شد، توضیح داده می شود.

سپر مالیاتی چیست؟

سپرهای مالیاتی هرگونه کسر مالیاتی است که به کسب و کار اجازه می دهد از مالیات اجتناب کند. در حالی که از نظر فنی هر هزینه تجاری به کسب و کارها این امکان را می دهد که درآمد مشمول مالیات خود را کاهش دهند.

در ادامه نیز چند استراتژی مورد بحث قرار داد شده که به مشاغل کوچک این امکان را می دهد مالیات خود را کاهش دهند؛ اما بر عملیات تجاری آنها تأثیری نمی گذارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله سپر مالیاتی چیست؟ پیشنهاد می‌شود.

سپرهای مالیاتی

تفاوت سپر مالیاتی با فرار مالیاتی

باید به خاطر داشت که ما در مورد اجتناب مالیاتی صحبت می کنیم، نه فرار مالیاتی. اجتناب از مالیات به معنای استفاده از قوانین موجود برای کاهش قانونی درآمد مشمول مالیات کسب و کار و اجتناب از مالیات های خاص است. فرار مالیاتی نوعی کلاهبرداری است که در آن درباره درآمد مشمول مالیات خود دروغ می گویند و غیرقانونی است.

مزایای سپر مالیاتی

در اینجا چند دلیل وجود دارد که مشاغل کوچک باید از سپر مالیاتی استفاده کند.

کاهش مالیات

واضح ترین دلیل فقط پرداخت مالیات کمتر در حال حاضر است. رویکرد سپر مالیاتی درآمد مشمول مالیات را کاهش می‌دهد و مالیاتی را که بدهی دارند، کاهش می‌دهد. مشاغل کوچک باید به یاد داشته باشند، هنگامی که از سپرهای مالیاتی مانند استهلاک استفاده می کنید، مالیات ها به تعویق می افتد، نه اجتناب، بنابراین در نهایت باید پرداخت شود.

جریان نقدی برای رشد

با اجتناب از مالیات، حتی اگر در کوتاه مدت، به کسب و کار خود اجازه سرمایه گذاری مجدد و جریان نقدی را می دهید تا رشد کند. در یک کسب و کار کوچک با رشد مداوم، تعویق مالیات ها منطقی است؛ زیرا زمانی که سررسید آنها می رسد، درآمد افزایش یافته است و پرداخت مالیات تأثیر کمتری خواهد داشت.

کاهش مالیات برای همیشه

بهترین مزیت اجتناب از مالیات برای همیشه است. این کار را می توان با چند سپر مالیاتی انجام داد، مانند وام بانکی یا کمک به خیریه که با استفاده از این سپرها، از مالیات اجتناب می شود، اما هیچ تعویقی وجود نخواهد داشت.

انواع سپر مالیاتی

در اینجا برخی سپر مالیاتی توضیح داده شده که با استفاده از آن می توان به طور واقع بینانه از آنها در مشاغل کوچک خود استفاده کرد.

استهلاک

ممکن است در مورد استهلاک سپر مالیاتی در ارتباط با مکان خریداری شده (به عنوان مکان کار) شنیده باشید. هنگامی که مقداری از سرمایه خود را برای خرید مکانی پرداخته و نمی توان آن را هزینه کرد و استفاده مالی ندارد. در عوض، ارزش سرمایه در طول عمر مفید دارایی مستهلک می شود و این هزینه در اظهارنامه مالیاتی کسر می شود.

همچنین می توانید با خرج کردن کل مبلغ برای برخی اقلام در سال اول یا استفاده از سیستم بازیابی هزینه دارایی های اصلاح شده برای افزایش درصد کسر شده در سال های اولیه، استهلاک را تسریع کنید.

استهلاک مانند استهلاک دارایی‌های نامشهود مانند برنامه‌های نرم‌افزاری گران‌قیمت است، استهلاک نیز می تواند در اظهارنامه مالیاتی کسر شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله صرفه جویی مالیاتی پیشنهاد می‌شود.

سپرهای مالیاتی

وام، تسهیلات بانکی

سپر مالیاتی بر بهره با استفاده از بدهی به جای سرمایه گذاری بیشتر در پول صرفه جویی می کند. اگر در یک پروژه جدید با پول نقد تجاری یا مشارکت سرمایه سرمایه گذاری شود، کل مبلغ بازگشت سرمایه مشمول مالیات می شود.

با استفاده از بدهی و وام بانکی، سهام کمتری وارد معامله می‌شود و سود پرداختی به بدهی از بازگشت، مالیات کاهش پیدا می کند.

مبلغ رهن و اجاره مکان موردنظر برای کار، جزو هزینه های جاری محسوب می شود که می توان از آن به عنوان سپر مالیاتی استفاده کرد.

زیان عملیاتی خالص

هیچ کس خواهان زیان خالص عملیاتی نیست، اما اگر سالی به سال دیگر آن را به جلو ببرند، می توانند به عنوان سپر مالیاتی عمل کنند. اگر مشاغل کوچک با ضرر مواجه شوند، ممکن است این ضرر به آینده منتقل شود تا درآمد کسب شده در آن سال ها از بین برود.

کمک های خیریه

کمک به خیریه برای حذف مالیات بسیار مهم است؛ زیرا کمک مالی به موسسات خیریه تایید شده می تواند از مالیات کسب و کار کاسته یا به طور کلی آن را معاف از مالیات کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که بر اساس فرمول سپر مالیاتی، سپر مالیاتی فقط کمک مالی ضرب در نرخ مالیات است.

پرهیز از قرار گرفتن شرکت در سطح C

شرکت‌های در سطح  C (چنین شرکتی دارای چند مالک است) کسب‌وکار مشمول مالیات می‌شوند و در توزیع‌ یا سود سهام به مالکان در سطح شخصی مشمول مالیات می‌شوند. این روند به عنوان مالیات مضاعف شناخته می شود، زیرا برای درآمد دو بار مالیات می دهند.

شرکت های در سطح S و مشارکت های عمومی در سطح تجاری مالیات نمی دهند. به جای آن درآمد به مالکان منتقل می شود و بر اساس نرخ مالیات شخصی آنها مشمول مالیات می شود.

استفاده از مزایای حاشیه ای

برخی از مزایای جانبی که مشاغل کوچک به کارمندان خود ارائه می دهند، کل غرامت آنها را افزایش می دهد؛ اما مالیات حقوق و دستمزد را افزایش نمی دهد.

در مشاغل کوچک نیز می توان با ارائه بیمه تکمیلی به کارکنان، مشارکت، کمک آموزشی و حتی بخشی از حمل و نقل و وعده های غذایی موجب کاهش مالیات شد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله اهمیت حسابداری مالیاتی برای شرکت ها پیشنهاد می‌شود.

 

مالیات

خدمات حسابداری و مالیاتی

امروزه گزارش صورت‌های مالی و مالیات بر درآمد و کسب‌وکار از دغدغه‌های بیشتر شرکت‌ها و سازمان است. همه صاحبان کسب و کار به دنبال این هستند تا درآمد بالایی داشته باشند، ولی مالیات کمتری پرداخت کنند. لازمه این کار استفاده از تجربه افراد متخصص در زمینه حسابداری مالیاتی است تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.

بنابراین پیشبرد امور مالیاتی نیازمند مهارت و تخصص بالایی است و باید به صورت دقیق و منسجم انجام شود؛ زیرا در صورت وجود خطا در محاسبات و ارائه نکردن به موقع مدارک و مستندات به سازمان امور مالیاتی ممکن است با جریمه های سنگینی مواجه شوید.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به دنبال یک مشاور مالیاتی با تجربه باشید تا با خیالی آسوده امور حسابداری شرکت خود را به او بسپارید.

در همین راستا، شرکت حسابداری نیکان حسابرس، با چند سال سابقه در سازمان امور مالیاتی و با استفاده از نیروی متخصص و باتجربه در زمینه حسابداری، تمام خدمات حسابداری و مالیاتی شرکت‌ها، مالیات حقیقی، حسابداری مالیاتی، لایحه مالیات و صرفه جویی مالیاتی را برای شما انجام می‌دهد.

تیم متخصص نیکان حسابرس، با مشاوره رایگان شما را در راستای افزایش آگاهی از امور مالیاتی راهنمایی می‌کنند تا از پرداخت جریمه‌های مالیاتی شما جلوگیری کنند.

نوشته پیشین
سپر مالیاتی چیست؟
نوشته بعدی
معافیت مالیاتی چیست؟

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید