خدمات حسابداری

خدمات حسابداری برای صاحبان کسب و کار

برای کارآمدی و موفقیت‌تر بیشتر کسب و کارتان، خدمات حسابداری خود را با به نیکان حسابرس بسپارید.

همه صاحبان شرکت‌ها می‌دانند که برای راه‌اندازی کسب و کار خود، باید تمام انرژی را که می‌توانند جمع آوری کنند تا کسب و کارشان رونق گیرد و رشد خود را جزو اولویت اصلی کارشان قرار می‌دهند.

اما در هر کسب‌ و کاری، جنبه‌های مهمی مانند مدیریت مالی وجود دارد که رسیدگی به آنها نیازمند دست‌های شایسته، آموزش‌دیده و فنی است. به احتمال بسیار زیاد هر صاحب کسب و کاری در چنین زمینه‌هایی مهارت کافی نخواهد داشت.

امور مالی یکی از جنبه‌های اصلی هر کسب ‌و کاری است، نظارت و بررسی امور مالی توسط یک حسابدار متخصص می‌تواند به معنای تفاوت بین موفقیت یا شکست آن کسب و کار باشد.

بنابراین به راحتی شما مدیران گرامی می‌توانید یک حسابدار استخدام کنید یا با یک شرکت حسابداری قرارداد ببنید تا جنبه‌ مالی کارتان را برایتان سروسامان دهد. حسابداران حرفه‌‎ای بسیاری وجود دارند که به طور خاص برای ارائه خدمات حسابداری ویژه به شرکت‌ها و سایر کارها آموزش دیده‌اند.

شرکت‌های حسابداری می‌توانند به عنوان یک مدیر مالی برون سپاری شده، عمل کند و سیاست‌های عملیاتی و مالی مهمی را برای شرکت  شما ایجاد کند.

برای آگاهی بیشتر مقاله حسابداری کاربردی مالیاتی پیشنهاد می‌شود.

خدمات حسابداری

در ادامه به بررسی خدمات حسابداری که شرکت‌های حسابداری و مالیاتی مانند شرکت حسابداری نیکان حسابرس می‌توانند ارائه دهند، می‌پردازیم:

حسابداری

حسابداری یک خدمات مالی اساسی و در عین حال بسیار مهم است که اغلب توسط شرکت‌های حسابداری ارائه می شود. این موارد شامل ارزیابی کسب و کار و ثبت تمام معاملاتی است که در داخل کسب و کار صورت می‌گیرد.

از آنجایی که ممکن است چند حساب متعلق به شرکت باشد، تعیین اینکه هر تراکنش بر کدام حساب تأثیر می‌گذارد نیز ضروری است. حسابدار هنگام ثبت سوابق، این معاملات را ارزیابی می‌کند.

حسابداری برای هر کسب و کاری بسیار مهم است؛ زیرا هیچ کدام نمی‌‎توانند بدون ثبت رکورد تمام تراکنش‌های مالی خود با موفقیت کار کنند. همچنین نیازی نیست یک حسابدار، حسابرس نیز باشد.

خدمات حسابداری

حسابداری با ارزیابی تجاری، شناسایی و ثبت هر تراکنش مالی انجام شده توسط شرکت سر وکار دارد. تفاوت اصلی بین حسابدار و حسابرس در این است که در حالی که حسابداری در ثبت متوقف می‌شود، حسابرسی با تفسیر این سوابق برای تشکیل یک صورت مالی برای شرکت کار می‌کند.

صورت‌های مالی که توسط حسابدار جمع‌آوری می‌شود، بسیار مهم هستند؛ زیرا نشان می‌دهند که آیا کسب‌ و کار در حال پیشرفت است یا نه و دلیل آن چیست؟ این موارد می‌تواند برای تصمیم‌گیری درباره آینده شرکت استفاده شود.

برای آگاهی بیشتر مقاله آشنایی با فرآیند حسابرسی داخلی در سال 1401 پیشنهاد می‌شود.

حسابداری

خدمات حسابرسی

نیاز به بررسی سوابق مالی به صورت ماهیانه یا سالیانه و بررسی اشتباهات یا تقلب‌ها توسط حسابرس انجام می‌شود. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا کسب و کار مطابق با مقررات در حال انجام است؟ پاسخ این سوال توسط حسابرسی با گزارش حسابرسی و اظهارنظر که ارائه می‌دهد، داده می‌شود.

حسابرس یک حسابدار متخصص است که می‌تواند به طور مستقل خارج از شرکت یا به صورت سازمانی در شرکت کار کند. اغلب حسابرسان از خارج شرکت انتخاب می‌شوند، به همین علت می‌توانند در مورد صورت‌های مالی شرکت نظر بی‌طرفانه داشته باشند که آیا این صورت‌ها به طور منصفانه، دقیق و با رعایت مقررات حسابداری انجام شده است یا خیر؟

تهیه اظهارنامه مالیاتی و ارائه گزارش حسابرسی

از آنجایی که مشغول به کار خود هستید، ممکن است زمان کافی برای تهیه اظهارنامه مالیاتی خود نداشته باشید، همان طور که می‌دانید ارسال اظهارنامه مالیاتی پس از پایان مهلت مقرر، برای شما جریمه هنگفتی به همراه خواهد داشت.

بنابراین استخدام یک حسابدار  یا استفاده از خدمات حسابداری شرکت ها به شما کمک می‌کند تا از بروز مسائل مالیاتی جلوگیری کنید. حتی حسابداران به شما کمک می‌کنند تا راه‌هایی برای به حداقل رساندن مالیات خود پیدا کنید.

این نکته را نیز مورد توجه داشته باشید که حتما هر سال قوانین مالیاتی را مطالعه کنید تا اگر قانونی تغییر کرده باشد از آن آگاه شوید یا اگر وقت این کار را نیز ندارید، از خدمات حسابداری شرکت‌ها استفاده کنید تا شما را در جریان قوانین مالیاتی بگذارند.

خدمات مشاوره‌ای

ممکن است گاهی کسب و کار خود را در موقعیتی بیابید که شما را در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید، متضرر کند. بنابراین مشورت با مشاوره حرفه‌ای از شخص یا شرکتی که همه چیز را در مورد محیط و موقعیت کسب و کار شما می‌داند، ضروری است.

شرکت‌های حسابداری مانند شرکت حسابداری نیکان حسابرس به‌عنوان مشاور مالیاتی شناخته می‌شوند و به شما خدمات حسابداری و مشاوره‌ای می‌دهند. آنها از دانش خود برای ارزیابی وضعیت فعلی‌، تعیین بهترین گام بعدی، اطلاع‌رسانی در مورد تغییرات در مقررات کسب‌وکار در محیط‌ و توصیه‌هایی به شما در مورد آنچه باید انجام دهید، استفاده می‌کنند.

بنابراین شما می‌توانید با استفاده از خدمات حسابداری و مشاوره‌ای، کسب و کار خود را کارآمد و موفق‌تر کنید.

همچنین می‌توان بیان کرد که شرکت‌های حسابداری مانند شرکت حسابداری نیکان حسابرس به دلیل ارائه خدمات حسابداری و مشاوره‌ای برای بیمه و برنامه‌ریزی مالیاتی، مشاوره به شما در مورد تصمیم‌گیری و زمان مناسب برای اتخاذ آن، شناخته شده‌اند که همگی برای پیشبرد کسب و کار شما مفید هستند.

انواع خدمات حسابداری و مالیاتی توسط شرکت حسابداری مالیاتی نیکان حسابرس

امروزه گزارش صورت‌های مالی و مالیات بر درآمد و کسب وکار از دغدغه‌های بیشتر شرکت‌ها و سازمان است. همه صاحبان کسب و کار به دنبال این هستند تا درآمد بالایی داشته باشند، ولی مالیات کمتری پرداخت کنند. لازمه این کار استفاده از تجربه افراد متخصص در زمینه حسابداری مالیاتی است تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.

بنابراین پیشبرد امور مالیاتی نیازمند مهارت و تخصص بالایی است و باید به صورت دقیق و منسجم انجام شود؛ زیرا در صورت وجود خطا در محاسبات و ارائه نکردن به موقع مدارک و مستندات به سازمان امور مالیاتی ممکن است با جریمه های سنگینی مواجه شوید.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به دنبال یک مشاور مالیاتی با تجربه باشید تا با خیالی آسوده امور حسابداری شرکت خود را به او بسپارید.

در همین راستا، شرکت حسابداری نیکان حسابرس، با چند سال سابقه در سازمان امور مالیاتی و با استفاده از نیروی متخصص و باتجربه در زمینه حسابداری، تمام خدمات حسابداری و مالیاتی شرکت‌ها، مالیات حقیقی، حسابداری مالیاتی و لایحه مالیات را برای شما انجام می‌دهد.

تیم متخصص نیکان حسابرس، با مشاوره رایگان شما را در راستای افزایش آگاهی از امور مالیاتی راهنمایی می‌کنند تا از پرداخت جریمه‌های مالیاتی شما جلوگیری کنند.

نوشته پیشین
چگونگی ارائه گزارش حسابرسی
نوشته بعدی
سپر مالیاتی چیست؟

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید