نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی

چرا همه کسب و کارها نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی دارند؟

تمام کسب و کارهای نوپا می‌بایست مراحل قانونی متعددی را پشت سر بگذارند. یکی از این مراحل بسیار مهم، حساب و کتاب‌های مالیاتی می‌باشد.

بدون طی کردن این مراحل قادر نخوابید کسب و کار خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید. اگر هم به صورت درست و اصولی آن‌ها را انجام ندهید، با مشکلات بسیار زیادی در آینده رو به رو خواهید شد و ضررهای مالی زیادی به کسب و کارها شما وارد می‌شود. برای آگاهی بیشتر در مورد این موضوع و دلیل نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی در ادامه با نیکان حسابرس همراه باشید.

اهمیت انجام امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی مانند شریکی است که همیشه در کسب و کار شما حضور خواهد داشت. چه بخواهید چه نخواهید بخشی از درآمد شما را مالیات دریافت می‌کند.

پس بهتر است این واقعیت را انکار نکنید و هر چه زودتر آن را بپذیرید. برای شروع، این شریک را به رسمیت بشناسید و سر موقع سهم آن را بپردازید تا در آینده برایتان مشکل ساز نشود. در اینصورت بدون هیچ مشکل قانونی قادر خواهید بود برای سال‌های طولانی کسب و کار خود را داشته باشید و کسب درآمد کنید.

بر اساس قوانین کشور، تمام کسب و کارها موظف‌اند در مدت زمانی که از سوی امور مالیاتی کشور مشخص شده است، برای خود پرونده تشکیل دهند. آن‌ها می‌بایست از این طریق هویت خود را احراز کنند.

مهلت تعیین شده برای شرکت‌ها و موسسات 2 ماه پس از ثبت شرکت و برای اشخاص حقیقی دو برابر این زمان یعنی 4 ماه می‌باشد. اگر در این مهلت بنابر هر دلیلی نتوانستید تشکیل پرونده بدهید، به کلی انجام این کار کنار نگذارید و هر زمان که توانستید برای آن اقدام کنید.

قوانین مالیاتی در ایران به سختی کشورهای اروپایی نیست. کشورهای اروپایی قوانین سرسختی در مورد مالیات دارند و درصد بالایی از درآمد کسب و کارها را دریافت می‌کنند.

در ایران اگر به موقع و سر وقت کارهای مالیاتی خود را انجام دهید و آن را بدون دلیل به تعویق نیندازید، هیچ مشکلی برای کسب و کار شما پیش نخواهد آمد. اما اگر این حساب و کتاب‌ها را به درستی انجام ندهید و یا پشت گوش بیندازید، مطمئنا با مشکلات زیادی در آینده می‌بایست دست و پنجه نرم کنید.

پیشنهاد ما: در مورد حسابرسی عملیاتی بیشتر بدانید.

اهمیت انجام امور مالیاتی

چرا برای انجام کارهای مالیاتی نیاز به مشاور داریم؟

همانطور که در هنگام بیماری، به سراغ پزشک می‌رویم و درمانمان را به او می‌سپاریم، برای انجام هر کار تخصصی دیگری نیز می‌بایست به متخصص آن کار مراجعه کنیم. متخصص شخصی است که در زمینه مورد نظر سال‌ها تحصیل کرده و به آموختن پرداخته است. اکنون با انجام آن کار به صورت اصولی کسب درآمد می‌کند.

اگر در هنگامی بیماری و مریضی برای رفتن به پزشک مقاومت کنیم، با یک کار اشتباه ممکن است آسیب غیر قابل جبرانی را به خود بزنیم. انجام امور مالیاتی نیز به همین شکل است، می‌بایست به متخصص سپرده شود. به گفته آشنایان و دوستان به هیج وجه اکتفا نکنید و این کار را به متخصصش بسپارید.

امور مالیاتی نیازمند آشنایی با قوانین مالیاتی و انجام درست حساب و کتاب‌های آن می‌باشد. اگر می‌خواهید همه چیز درست و دقیق پیش رود و هیچ مشکلی در این مسیر برایتان پیش نیاید، حتما انجام این کار را به متخصصش بسپارید.

برخی از صاحبان کسب و کار اعتقاد دارند که استفاده از مشاور در این راه، هزینه بیخودی است و موجب هدر رفتن پول می‌شود. باید به شما بگویم که این عقیده کاملا اشتباه است.

در واقع با پرداخت این هزینه‌، در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده‌اید. اگر سر خود بخواهید کارهای مالیاتی خود را پیش ببرید، وقت خود را هدر می‌دهید. در صورت اشتباه کردن نیز هزینه‌های سرسام آور جریمه‌های مالیاتی را می‌بایست متقبل شوید.

دریافت مشاوره مالیاتی

چه زمانی نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی است؟

از زمانی که تصمیم گرفتید کسب و کار خود را آغاز کنید، می‌بایست به فکر کارهای مالیاتی آن باشید. امور مالیاتی کسب و کار شما بستگی به حوزه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت کنید و نوع فعالیت شما دارد. در اولین ماه‌های شروع کسب و کار خود برای مشاوره مالیاتی اقدام کنید.

اگر مدت زیادی است که کسب و کارتان گذشته و هنوز برای انجام کارهای مالیاتی اقدام نکرده‌اید، نگران نباشید. ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است. هر چه سریعتر برای دریافت مشاوره از کارشناس مریوطه اقدام کنید تا از ضررهایی که ممکن است در آینده متحمل شوید جلوگیری کرده باشید.

در پاسخ به این سوال که آیا باید از مشاوره مقطعی استفاده کنید و یا ثابت باید بگوییم که بستگی به اندازه کسب و کارتان دارد. کسب و کارهای بزرگ معمولا نیاز به مشاوره‌های ماهیانه دارند.

در صورتی که برخی از کسب و کارهای کوچک با مشاوره ساعتی کارشان راه می‌افتد. پیشنهاد می‌شود که برای شروع کسب و کار خود حتما نزد مشاور رفته و پس از آن بسته به میزان پیشرفت کسب و کار و بزرگی‌ کارتان برای گرفتن مشاوره‌های مقطعی و یا ثابت اقدام کنید.

اگر کسب و کاری دارید که برای مدت طولانی در آن فعالیت می‌کنید، یا دارای یک تیم مالیاتی قوی هستید و یا کسب و کار شما دارای واحد مالی است. تیم مالیاتی از افراد متخصص این کار تشکیل شده است، پس دیگر نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی نخواهید داشت.  اما واحد مالی به تنهایی تجربه و دانش کافی در مورد امور مالیاتی را نخواهد داشت.

در این حالت حتما نیاز به دریافت مشاوره‌های مالیاتی خواهید داشت. حالت دیگری نیز وجود دارد. در این حالت شما هنوز تیم مالیاتی خود را تشکیل نداده‌اید. در این شرایط نیز می‌توانید از مشاوران مالی کمک بگیرید و یا آن‌ها وارد تیم خود کنید.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خدمات مالیاتی مقاله آشنایی با خدمات مالیاتی را بخوانید.

نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی

تراکنش‌های بانکی

امروزه دولت با جدیت بسیار بیشتری به دنبال دریافت مالیات از شرکت‌ها و کسب و کارها می‌باشد. برای این منظور، تراکنش‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی را مورد بررسی قرار می‌دهد. هر شخصی دارای تراکنش‌های مالی می‌باشد. این تراکنش‌ها به منظور تعیین درآمد افراد حقیقی و حقوقی بررسی می‌شوند.

سازمان امور مالیاتی با سخت گیریی‌های فراوان به شدت پیگیر این تراکنش‌هاست. به طوری که هر روزه می‌شنویم افراد  در رسیدگی به تراکنش‌ های بانکی‌شان به مشکل برخوردند. به منظور حل این مشکل نیز نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی خواهید داشت.

دریافت مشاوره مالیاتی از نیکان حسابرس

 شرکت نیکان حسابرس با بیش از چندین دهه سابقه درخشان و موفق در سازمان امور مالیاتی کشور آماده همکاری با شما می‌باشد.  نیکان حسابرس یک شرکت حسابداری مالیاتی است. از خدمات این شرکت می‌توان به مشاوره مالیاتی اشاره کرد. برای دریافت مشاوره مالیاتی ار نیکان حسابرس با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

نوشته پیشین
صفر تا صد انحلال شرکت
نوشته بعدی
هدف از تنظیم لایحه مالیاتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید